Rasa Vasinauskaitė. Geležis ir sidabras. Rolandas Kazlas pakeliui į tylą // 7 meno dienos, 2009-03-09
Rolandas Kazlas turi unikalią savybę - kad ir ką jis vaidintų, patiki juo besąlygiškai. Jis imponuoja persikūnijimo meistryste, žavi improvizacijos laisve - tokia vaidybos ir tikėjimo teatrine išmone aistra, kad nenorėdamas pasiduodi jo personažo įtaigai. Nacionalinio dramos teatro scenoje rodomas dar 1998 m. Jono Vaitkaus statytas „Stepančikovo dvaras“, regis, kurtas specialiai Kazlui - jo Foma Fomyčius Opiskinas - persikūnijimo genijus. Nesvarbu, kad Opiskinas mulkina aplinkinius, bet užtat su kokiu polėkiu ir užsidegimu jis tai daro ir kokios nematomos vidinės spyruoklės užvestas jis tampa toks, kokį jį nori visi matyti. Nors iki ir po Opiskino būta įvairių vaidmenų, šis Fiodoro Dostojevskio sukurtas ir Kazlo suvaidintas „paveikslas“ regisi atskleidęs pačią jo artistinės individualybės esmę - pažinti visas kuriamo personažo briaunas, menkiausią jo charakterio atspalvį, kad scenoje jis taptų gyvas ir nevienareikšmis.
Skaitykite daugiau: www.menufaktura.lt
↗Jurga Mandrijauskaitė. Įspūdžiai iš Rolando Kazlo monospektaklio “Geležis ir sidabras”
Monospektaklį “Geležis ir sidabras” aš pavadinčiau savotiška R. Kazlo išpažintimi. Kad ji nebūtų pernelyg tiesmuka, jis prisidengia Vlado Šimkaus eilėmis ir kalba iš tikro apie tai, kas artima, išjausta, suprantama jam pačiam. Manau, tik labai tikint pasirinktu poetu, gali ryžtis vienas pats kurti spektaklį paremtą vien eilėmis. Manau, kad vienas iš esminių šiuos kūrėjus jungiančių dalykų – požiūris į meną. Jie abu nebijo prisipažinti, kad šiuolaikinis, modernus menas jiems dažnai pernelyg paviršutiniškas, pernelyg lengvai kepamas ir klaidinantis jaunus žmones, kurie mano, kad kurti tokį meną yra „jėga”. Jie abu grynuoliai, kuriantys pagal savo vertybes, net jei kartais kitiems atrodančias šiek tiek senamadiškomis.
Skaitykite daugiau: www.g-taskas.lt/ispudziai-is-rolando-kazlo-monospektaklio
↗